Returns Policy


Our Guarantee

We guarantee the high quality of the products we sell.

While we always strive to deliver the best of the best, there are times where things happen and a claim for a refund or exchange needs to be made.

Please refer to our claim policies below.

Order Cancellations

If you need to cancel your order, you need to do so before it leaves our facility. Please contact Customer Service by emailing [email protected] or sending us a message from our website to begin the cancellation process. For canceled orders, you can choose to receive store credit or have the funds returned to your original form of payment.

 

Refunds & Exchanges

 

Returns

Ad eccezione dei prodotti alimentari deperibili, tutti gli altri prodotti possono essere restituiti entro 14 giorni di calendario dal ricevimento dell’ordine, non aperti, nella loro confezione originale, adeguatamente protetta e sigillata in modo che non subisca danni durante il trasporto verso di noi. I resi dovuti a un semplice cambiamento di idea riceveranno un rimborso parziale dopo aver dedotto tutti i costi sostenuti che non possono essere stornati o recuperati, come ad esempio il costo della spedizione del pacco due volte (dalla Spagna all’Italia e poi dall’Italia alla Spagna), e tutti i costi di gestione e di altri servizi necessari per preparare e spedire l’ordine. Dopo l’ispezione del nostro team, se il prodotto rimane nelle sue condizioni originali, avvieremo il processo di rimborso equo e corretto il prima possibile ed entro 30 giorni di calendario.

Nell’improbabile caso in cui uno dei nostri prodotti sia difettoso, può essere restituito aperto e privo dell’imballaggio originale, e con una porzione ragionevole di prodotto consumato per verificare se è difettoso. Una “porzione ragionevole” non deve superare il 10% del peso del prodotto. Se il prodotto è difettoso per qualsiasi motivo, rimborseremo il costo della spedizione di ritorno.

Le restituzioni parziali riceveranno un rimborso proporzionale sia per il costo della merce che per la spedizione di ritorno, seguendo la regola sopra citata.

Il nostro negozio è completamente specializzato nella consegna di prodotti a consumatori finali in Italia (e solo in Italia). Non siamo responsabili di ciò che il destinatario intende fare o farà con la merce dopo il ricevimento, compreso il trasporto della merce in un paese terzo al di fuori dell’Unione Europea dove la sua importazione può essere regolamentata o vietata.

 

Shipping Related Claims

Any item/s that you deem unsatisfactory due to a shipping-related issue will be replaced or refunded upon your request, without hassle, when you alert us to the details of the problem within seven 5 calendar days of having received your order.

Please note: Items must meet the conditions outlined below

 

Perishables & Frozen Items

Assuming ambient delivery location temperatures of below 35 degrees Celsius*, we guarantee that any perishable and/or frozen product you receive from Spanish Club will be of high quality and in top physical condition.

*Claims made on orders of perishable/frozen products when temperatures are above 35 degrees Celsius are handled on a case-by-case basis.

 

Shelf-Stable (non-perishable) Items

We guarantee that any non-perishable product you receive from Spanish Club will be of high quality and in top physical condition (without any temperature constraint).

 

Quality-Related Claims

Any items that are still within their best-before timeframe are guaranteed to be of high-quality and consistent with their description on our website up until the point you open them or a maximum of 7 days from the time you receive your order.

 

Claims Procedure

Please contact Customer Service by emailing [email protected] or sending us a message from our website to begin the cancellation process. In case if any of the goods is damaged, please send us clear pictures of the damaged goods as well.

Please let us know if you would like an exchange or a refund for your item/s. Depending on the product, we may or may not ask that it be returned in order for you to receive credit. Our goal is to process your return request as quickly as possible.

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